| WiskundeLeren.nl Forum » Wiskunde opgaven » VMBO » somtabel |
| somtabel |
|
| jelletjuh |
Geplaatst op maandag 27 juni om 19:41 |

Klas: vmbo 3
|
ben ik weer
ik moet een handelingsopdracht maken en moet ik een som tabel maken. en aangezien wiskunde mijn slechste vak is en ik er niks vanaf weet is mijn vraag of jullie mij uitleg kunnen geven of voorbeeld van een somtabel:$
Groetjes<
Jelle
|
| |
|
| Mathijs |
Geplaatst op maandag 27 juni om 21:25 |

Klas: overig
|
Quote: ben ik weer
ik moet een handelingsopdracht maken en moet ik een som tabel maken. en aangezien wiskunde mijn slechste vak is en ik er niks vanaf weet is mijn vraag of jullie mij uitleg kunnen geven of voorbeeld van een somtabel:$
Groetjes<
Jelle
Beste Jelle,
Een somtabel is niets meer, dan een rijtje onder in een frequentie tabel, die de waarden die boven (of onder) elkaar staan bij elkaar optelt.
Voorbeeld:
s = som
a = formule 1 (waarin x=1 of 2)
b = formule 2 (waarin x=1 of 2)
x | 1 | 2
----------
a | 2 | 4
b | 5 | 7
s | 7 | 11
Omdat de layout niet lekker werkt, schrijf ik het verkort op, maar meestal schrijf je bij de somtabel ( s ), 5 + 7 = 7. Je telt dus als t ware de y-coördinaten bij elkaar op (van 2 verschillende formules, met dezelfde x)
Groet,
Mathijs
Ik ben het. |
| |
|
| TD |
Geplaatst op maandag 27 juni om 21:33 |

Klas: overig
|
Stel je hebt 2 formules:
formule 1: y = 2x + 4
formule 2: y = 3x + 1
We maken een tabel voor bijvoorbeeld de eerste 5 waarden van x (0 -> 4) en berekenen de bijborende y-waarden uit de formule. We tellen dan op voor de som, dat is de rij s. De formule voor die som vind je door de formules van (1) en (2) op te tellen: s = 2x + 4 + 3x + 1 = 5x + 5

|
| |
|
| globaltara |
Geplaatst op vrijdag 25 november om 12:40 |

Klas:
|
Hoi geartje,
Als je in rotterdam woont, dan kan ik jou helpen met wiskunde.
Kom bij mij langs, is geen probleem.
Groetjes,
haik
|
| |
|
|
| |
|
|
|
|